Wiele przedsiębiorstw ponad wszystko ceni sobie kwestię bezpieczeństwa – nie tylko towarów i sprzętów znajdujących się w firmie, ale także poufnych informacji. Nowoczesne rozwiązania dla firm umożliwiają wprowadzenie szeregu zabezpieczeń – miedzy innymi poprzez system kontroli dostępu i elektroniczną ewidencję czasu pracy.
Karta elektroniczna jako zabezpieczenie pomieszczeń
Zastosowanie karty elektronicznej Unicard w firmach i przedsiębiorstwach jest niezwykle szerokie. Przede wszystkim należy wspomnieć o zabezpieczeniu wejść poszczególnych pomieszczeń – dzięki nim do środka może dostać się tylko osoba posiadająca kartę skonfigurowaną z czytnikiem. Jest to pomysłowe ograniczenie ryzyka dostania się do magazynu czy biura osób niepowołanych.
Karta a ewidencjonowanie czasu pracy
Pracodawcy często wykorzystują kartę elektroniczną do kontroli czasu pracy osób zatrudnionych w firmie. Dzięki niej mają wgląd, w jakich godzinach przebywali na terenie zakładu – w jakich do niego przychodzili oraz o której go opuszczali. Jest to sporym udogodnieniem w kwestii tworzenia list płac i wyliczania wynagrodzeń; elektroniczna karta jest bowiem rejestrowana każdorazowo, gdy zostanie zbliżona do odpowiedniego czytnika.
Nowe rozwiązania dla firm dają możliwość uprawnienia działania przedsiębiorstwa niemal na każdej płaszczyźnie – karty elektroniczne są tylko jedną z propozycji.